sex shop, wibrator, dildo, wibratory dla kobiet
sex blog erotyczny
AKTUALNOŚCI
PORADNIK
PROMOCJE
TESTY AKCESORIÓW
PORNOGRAFIA ALTERNATYWNA
WYWIADY
NASZE QUEERONATY
opinie, seks shop

Breath play, czyli (erotyczna) zabawa oddechem. Jak to robić?

UWAGA:
Poniższy artykuł nie dotyczy autoerotycznej asfiksji. Kinky Winky odradza oddawanie się tego rodzaju aktywnościom. Kinky Winky nie ponosi odpowiedzialności za rezultaty wykonywania ćwiczeń prezentowanych w tym artykule oraz podkreśla, że porady mają charakter wyłącznie informacyjny i skierowane są wyłącznie do zdrowych i pełnoletnich osób. Pamiętaj, że stosując się do wskazówek zawartych w niniejszym tekście robisz to własne ryzyko i odpowiedzialność.

Dziś na Kinky blogu temat tyleż kontrowersyjny, co rzadko omawiany, mianowicie – zabawa oddechem. Dlaczego kontrowersyjny? Przede wszystkim dlatego, że żaden profesjonalista – lekarz, dom_inatrix, stróż prawa, czy instruktor sztuk walki nie stwierdzi, że podduszanie jest w stu procentach pozbawione ryzyka.

Element niebezpieczeństwa, a nawet igrania ze śmiercią, wpisany jest bowiem w erotyczną zabawę oddechem. W Kinky Winky mamy świadomość, jak szybko ta zabawa może przejść z ryzykownej w zwyczajnie głupią. Istnieją jednak strategie, by uczynić niebezpieczne zabawy nieco mniej niebezpiecznymi, które omawiamy w dzisiejszym artykule.

W zabawach z kontrolą oddechu równie pociągająca jest euforia wynikająca z niedotlenienia, która – połączona z euforią związaną z seksem i orgazmem – tworzy kuszącą mieszankę. Również aspekt kontroli lub bycia kontrolowanym_ą może być tym, który wabi w tych praktykach, zabawa oddechem bywa bowiem wplatana w scenariusze BDSM. Niezależnie od tego, czy pociąga Cię euforia związana z niedotlenieniem, czy kwestia dominacji i uległości, zanim zaczniesz swoją przygodę z kontrolą oddechu, musisz poznać jej podstawy.

zabawa oddechem

ZANIM ZACZNIESZ – ĆWICZENIE #1

Aby wprowadzić zabawy oddechem do seksualnego menu, uczyń oddychanie istotnym elementem erotycznej relacji. Poznaj swój typ oddechu oraz styl oddychania partnera_ki. Możesz to zrobić, wykonując proste ćwiczenie, które pozwala skupić się właśnie na tych aspektach:

Stań naprzeciwko partnera_ki i w milczeniu patrz mu_jej w oczy. Spróbujcie znaleźć wspólny rytm oddechu, wsłuchując się w emocje i wyobrażenia na temat drugiej osoby, które gdzieś się pojawiają. Przenieście tę praktykę na równoczesną lub wzajemną masturbację, stopniowo ucząc się jednoczesnego skupienia na oddechu i przyjemności.

Kolejnym stopniem jest obserwowanie i werbalne kontrolowanie oddechu drugiej osoby. Mów partnerowi_ce, kiedy i jak głęboko powinien_na oddychać. Kiedy już wypracujecie własną synchronizację, spróbuj podobnej kontroli podczas pieszczot. Będzie to doskonała okazja do sprawdzenia, czy wprowadzenie zabawy oddechem odpowiada Wam obojgu_obydwu i czy jest tym rodzajem zabawy, którą zechcecie pociągnąć nieco dalej.

W OBJĘCIACH - ĆWICZENIE #2

Rozpoczęcie przygody z faktycznym podduszaniem to nie coś, czemu zaczniesz oddawać się z dnia na dzień. Aby zabawy z oddechem były satysfakcjonujące, partner_ka musi obdarzyć Cię ogromnym zaufaniem (i vice versa). Równie ważne jest wypracowanie odpowiedniej komunikacji.

Spróbujcie więc kolejnego ćwiczenia, podczas którego jedna osoba siada na podłodze, opierając się o ścianę, układając nogi tak, aby stworzyć gniazdo dla partnera_ki. Partner_ka siada tak, aby jego_j głowa oparta była o pierś osoby siedzącej pod ścianą, a plecy o jej brzuch i jest brana przez nią w objęcia. Bez patrzenia na siebie, zsynchronizujcie oddechy. Osoba obejmująca może dodatkowo delikatnie ściskać i rozluźniać uścisk wokół partnera_ki, rozluźniając podczas wdechu i ściskając w momencie wydychania powietrza. Następnie zamieńcie się miejscami.

Następnie, w tym samym ułożeniu ciał, zacznijcie eksperyment z kontrolowaniem pozbawiania oddechu partnera_ki. Pozwól mu_jej na pełny wydech, a następnie szczelnie zasłoń jego_jej usta otwartą dłonią, dodatkowo zaciskając nozdrza kciukiem i palcem wskazującym. Niech partner_ka złapie przedramię tej ręki, którą odcinasz oddech. Gdy zwolni uścisk natychmiast pozwól na swobodne oddychanie. W tym ćwiczeniu chodzi o to, aby to druga osoba kontrolowała czas, w którym jest pozbawiona możliwości oddychania – nie przedłużaj więc tego momentu na siłę, respektując jej tempo.

W momencie, w którym oswoicie się z tą praktyką, możesz zacząć głośno odliczać czas blokowania dostępu powietrza. Zacznij od pięciu sekund, aby stopniowo wydłużać czas o kolejne pięć sekund. Komunikuj się z partnerem_ką, pytaj, do ilu masz liczyć i upewniaj się, że dalej czuje się komfortowo i chce kontynuować zabawę.

Osoba podduszana powinna czerpać przyjemność z dochodzenia do ustalonej granicy. Stopniowo możecie też ją przeciągać, na przykład partner_ka może dawać niewerbalne znaki (o ich ustalaniu więcej w dalszej części naszego wpisu), że czuje się komfortowo i nie trzeba jeszcze zwalniać uścisku. Największą rozkoszą jednak będzie dla niej możliwość zaczerpnięcia oddechu, gdy już zwolnisz uścisk.

Kolejny wariant to mieszaniu duszenia z umożliwianiem oddychania. Wykonując wcześniejsze ćwiczenie, po ustalonym czasie (np. po 20 sekundach), pozwól drugiej osobie zaczerpnąć odrobinę powietrza, a następnie zablokuj możliwość oddychania na kolejne 20 sekund. Odliczaj przy tym na głos ostatnie 5 sekund, aby osoba duszona wiedziała, kiedy znów będzie mogła odetchnąć.

KINKY PORADA
Spróbuj częściowego ograniczania oddechu, na przykład eliminując możliwość oddychania nosem (przy pomocy zatyczki) lub ustami (przy użyciu knebla). Zmiana znanego na co dzień sposobu oddychania również może być elementem zabawy i sposobem na urozmaicenie życia erotycznego.
zabawa oddechem

ZNAKI BEZPIECZEŃSTWA

Gdy podczas blokowania oddechu, ma być blokowana możliwość komunikacji werbalnej, niezwykle ważne jest wypracowanie sygnałów bezpieczeństwa, którymi osoba podduszana da znać, że należy przerwać zabawę. Może to być wspomniane wcześniej zwolnienie uścisku przedramienia lub szybkie klepanie przedramienia, uda lub podłoża przez osobę podduszaną. Dlaczego seria klepnięć? O ile czasem okazjonalne klepnięcie może zdarzyć się podczas zabawy, tak szybsze uderzenia będą zdecydowanie bardziej klarownym sygnałem.

Podczas zabaw z oddechem twarzą w twarz, podczas których – u bardziej zaawansowanych adeptów – może dochodzić do krępowania rąk partnera_ki, zastosujcie technikę patrzenia sobie w oczy. Moment opuszczenia wzroku przez tę drugą osobę będzie sygnałem, że powinieneś_naś przerwać i dać jej zaczerpnąć powietrza.

KINKY PORADA
Jeżeli nie znasz anatomii człowieka, nigdy nie porywaj się na duszenie kogoś poprzez zaciskanie dłoni na jego szyi ani przy pomocy chwytów znanych ze sztuk walki (kategorycznie odradzamy stosowanie takich technik). Nieumiejętny ucisk może prowadzić do uszkodzeń krtani i płuc oraz do odcięcia dopływu krwi do mózgu. Chcąc jednak wykorzystać gest trzymania kogoś za szyję w ramach erotycznej zabawy, pamiętaj o podstawowej zasadzie, by kierować dłoń w kierunku szczęki, czyli w górę, w żadnym wypadku w dół.

KONTROLA ODDECHU PODCZAS MASTURBACJI (ODDECH PŁYWAKA)

Jednym z wariantów zabawy oddechem solo i bez użycia narzędzi jest kontrolowanie własnego oddechu w ten sam sposób, w jaki robią to zawodowi pływacy. Chodzi o zbadanie, jak daleko można popłynąć, bez konieczności zaczerpywania powietrza.

Spowolnienie oddechu podczas masturbacji poprzez wzięcie jednego głębokiego oddechu i wydłużanie momentu przed zaczerpnięciem kolejnego, spowalnia pracę serca, a możliwość odetchnięcia tuż przed orgazmem może u niedotlenionego organizmu wywoływać uczucie maksymalnego upojenia.

Jest to zdecydowanie bezpieczniejsze od autoerotycznej asfiksji, która często wiąże się z samodzielnym podduszaniem przy pomocy narzędzi, nad którymi łatwo stracić kontrolę (na przykład zaciskający się wokół szyi pas). A podczas stosowania zabawy oddechem doznania mogą być bardzo podobne, z eliminacją ryzyka śmierci. Rzadko zdarza się, by osoba kontrolująca własny oddech samym tylko wstrzymywaniem go, doprowadziła się do omdlenia. Jednak nawet gdyby tak się stało, omdlenie powinno sprawić, że oddech wróci samoistnie.

zabawa oddechem

JAK ZMINIMALIZOWAĆ RYZYKO?

Przede wszystkim być go świadomym! Podduszanie i zabawa oddechem nie są dla każdego i wymagają opanowania konkretnych umiejętności. Dlatego warto do tego typu zabaw odpowiednio się przygotować, czyli:

Sprawdzić swój stan zdrowia. Wszelkie zabawy oddechem przeznaczone są dla osób o dobrym stanie zdrowia i w sile wieku. Osoby cierpiące na choroby krążenia, astmę, choroby psychiczne, z otyłością oraz podwyższonym cholesterolem powinny unikać aktywności związanych z podduszaniem.

KINKY PORADA
Przed rozpoczęciem zabaw oddechem warto udać się do lekarza medycyny sportowej i zbadać swoją zdolność do uprawiania sportów walki, np. judo. Niektóre dyscypliny opierają się na chwytach, które mają na celu pozbawić przeciwnika przytomności dzięki zastosowaniu chwytów powodujących niedotlenienie, więc lekarz powinien ocenić ryzyko oddawania się tego typu aktywnościom przez pacjenta. Rozumiemy, że pójście do specjalisty z bezpośrednim pytaniem o podduszanie może stanowić pewne wyzwanie, a nawet skutkować odmową wydania opinii przez lekarza. Warto więc wziąć się sposobem.

Nigdy nie używać jakichkolwiek przedmiotów lub akcesoriów do kontroli oddechu w samotności. Obecność partnera/partnerki lub po prostu profesjonalisty pomoże zapobiec nieszczęściu, gdyby coś miało pójść nie tak.

Nie bawić się oddechem w stanie nawet lekkiego upojenia alkoholowego, po narkotykach lub lekach, które mogą powodować obniżenie czasu reakcji oraz możliwości oceny sytuacji (w tej grupie znajdują się również środki wydawane bez recepty). Substancje zmieniające stan świadomości są niezalecane zarówno dla osoby kontrolującej oddech, jak i kontrolowanej.

Nauczyć się techniki sztucznego oddychania i resuscytacji – podstawowy kurs pierwszej pomocy powinien wyposażyć Cię w potrzebne umiejętności na wypadek, gdyby coś poszło nie po Twojej myśli.

Nie podduszać w pozycji stojącej. Większość nieprzyjemnych wypadków podczas zabaw oddechem to konsekwencje upadku spowodowanego utratą przytomności lub chwilowym zasłabnięciem.

Ogólnie nie należy doprowadzać drugiej osoby do omdlenia. Zbyt częste omdlewanie może prowadzić do trwałych uszkodzeń mózgu powstałych w wyniku niedotlenienia. Jeżeli partner_ka mdleje, to niechybny znak, że robisz to źle.

NIE ZAPOMINAJ O ZABAWIE

Jeżeli w zestawieniu ryzyka i korzyści płynących z zabawy oddechem, nadal przeważają dla Ciebie korzyści, nie będziemy odradzać Ci angażowania się w tego typu zabawy. Tak, nie bez powodu mówimy tu o elemencie zabawy, o którym nie należy zapominać.

Być może dla Ciebie to właśnie proponowane przez nas ćwiczenia okażą się tym, co w doskonały sposób uzupełnia Twój erotyczny repertuar i zaspokaja Twoją ciekawość zabawami z oddechem. W końcu pozwalają skupić się na tym aspekcie życia seksualnego, nad którym większość z nas i tak zbyt rzadko się zastanawia.

UWAGA:
Powyższy artykuł nie dotyczy autoerotycznej asfiksji. Kinky Winky odradza oddawanie się tego rodzaju aktywnościom. Kinky Winky nie ponosi odpowiedzialności za rezultaty wykonywania ćwiczeń prezentowanych w tym artykule oraz podkreśla, że porady mają charakter wyłącznie informacyjny i skierowane są wyłącznie do zdrowych i pełnoletnich osób. Pamiętaj, że stosując się do wskazówek zawartych w niniejszym tekście robisz to własne ryzyko i odpowiedzialność.
scenariusze erotyczne, zabawy dla dwojga
projekt: anita wasik | realizacja: sgiti | queer sex shop Kinky Winky | © Wszelkie prawa zastrzeżone