Fascynująca prezentacja zakazanego rejonu japońskiej kultury: różowego kina erotycznego.
Pinku eiga, czyli film różowy, definiuje się jako niskobudżetowe produkcje erotyczne wyświetlane w sieci specjalnych kin. Jasper Sharp wnikliwie opisuje ten fascynujący gatunek, odnosząc się przy tym do szerokiego kontekstu kulturowego, społecznego i politycznego. Pokazuje jak w filmach erotycznych elementy awangardowe łączyły się z kinem ekscesu, w rezultacie czego powstawała unikatowa i kontrowersyjna mieszanka estetyczna.
wprowadzenie | 9 |
japońskie kino erotyczne: sztuka czy przemysł? wprowadzenie do świata pinku eiga |
13 |
seks, cenzura i inne sposoby władzy: nowe sposoby patrzenia wprowadzenie do japońskich reguł dotyczących obsceniczności i historii cenzury |
27 |
uroki ama i aktorki grające ciałem dorobek shintoho, wytwórni, która odegrała znaczącą rolę we wprowadzaniu seksu na japońskie ekrany w latach pięćdziesiątych |
45 |
narodziny erodukcji początki różowego gatunku oraz powstanie kokuei, okura productions i nowego shintoho |
61 |
pionierzy różowego kina przedstawienie wytyczających nowe szlaki autorów różowego kina i ich filmów |
71 |
różowe brygady w jaki sposób różowe kino związało się z radykalnymi ultra-lewicowymi grupami z ulic tokio |
95 |
wychodząc z podziemia: wakamatsu pro rola kojiego wakamatsu w wprowadzaniu awangardowej popkultury, pornografii i polityki na szeroki rynek |
109 |
eiga / kakumei: historia masao adachiego spojrzenie na karierę radykalnego filmowca i kompana wakamatsu, masao adachiego |
135 |
złoty świt nowej pornografii: roman porno z wytwórni nikkatsu japońskie kino erotyczne wychodzi do masowej publiczności w postaci serii roman porno wytwórni nikkatsu, zapoczątkowanej w 1971 roku |
165 |
interludium | 177 |
roman porno: filmy, twórcy i gwiazdy bliższe spojrzenie na najlepszych reżyserów roman porno, ich filmy i występujące w nich |
209 |
eros international międzynarodowe koprodukcje i światowa dystrybucja - czy japońskie kino erotyczne zawsze powstawało jedynie na potrzeby lokalnego rynku? |
227 |
jestem ciekawa - w kolorze różowym produkcja wre prezentacja najważniejszych wytwórni produkujących różowe filmy lat siedemdziesiątych, ich zespołu i dorobku |
265 |
dekada ekscesu japońskie kino erotyczne zyskało złą sławę przez swój sposób pokazywania przemocy, gwałtów, praktyk sadomasochistycznych - czy jednak było tak zawsze, czy to wynalazek lat osiemdziesiątych? |
289 |
czterech diabłów i różowa nowa fala renesans różowego kina początku lat dziewięćdziesiątych w reakcji na zgon roman porno i pojawienie się adult video |
331 |
diabły we własnej osobie... przegląd kina reżyserów znanych jako czterech diabłów |
345 |
dziewczyny i chłopaki idą się zabawić kobieca widownia, kobiety-reżyserki oraz gejowskie porno |
391 |
dziewczyny z xxi wieku i siedmioro bogów szczęścia ostatnia fala reżyserów różowego kina, znanych jako siedmioro bogów szczęścia |
415 |
ostatnia kurtyna? czy w erze dvd i internetu jest nadal miejsce dla kinowych filmów erotycznych? |
445 |
filmografia | 461 |
wybrana literatura uzupełniająca | 507 |
indeks nazw i nazwisk japońskich: filmowcy, wytwórnie i słownik pojęć | 511 |
interludium - spis ilustracji |
521 |
„Za różową kurtyną otwiera przed polskim miłośnikiem obrazów z Dalekiego Wschodu świat, który w Polsce był dotąd praktycznie nieznany. Mowa o „pinku eiga” (eroduction) - kinie erotycznym, jednym z najważniejszych gatunków kina Nipponu.”